Ulua Logo
Ulua Logo
היסטוריה

נמל לה-האבר

Date Published

הפתעה מרה זומנה לצוות שהבחין בשתי ספינות גרר המתמרנות כדי לחסום את המוצא של הספינה לים ומכוניות משטרה על הרציף מהן יצאו שורת שוטרים חמושים ומעמדו מול האונייה. מפקח משטרה מלווה בעוזריו, טיפס על כבש האונייה, והכריז שהספינה אולואה עצורה בנמל כיוון שהיא נושאת בבטנה פי שלושה נוסעים מהמותר. כולם ידעו שיד המודיעין הבריטי בעניין. ההוראות לעצור את האונייה הגיעו מפריז. העובדה שהמודיעין האנגלי בוחש בתבשיל המריר היתה גלויה למפקדי האונייה, למטה עליה ב' בפריז ולשלטונות המקומיים בלה האבר.

בפגישה שערכו מפקדי האונייה עם מפקח המשטרה המקומי, הוצגה לשילטונות החזות הפורמלית של הנסיעה. הנוסעים עלו לאונייה באישור השלטונות השוודיים, הנוסעים מיועדים להתיישבות בקובה ויש להם ויזות קובניות חוקיות. האונייה אולואה תעביר את הנוסעים לאונייה שתפליג לקובה בנמל גנואה שבאיטליה.

גם לאחר ביקור באונייה הבהיר מפקח המשטרה שההחלטה על שחרור האונייה תתקבל בפריז, אבל את האוכל לנוסעים תספק העיריה. האווירה בספינה היתה טובה, וכל הנוסעים קיוו לשחרור מהיר של הספינה. הלחץ לשחרור האולואה של המטה בפריז על שר הצי נשא פרי כעבור יום, מפקח המשטרה עלה לסיפון ובישר זאת לצוות, ובמקביל הגוררות שחסמו את נתיב השיט של הספינה הפליגו לדרכן. גל של מאות אנשים ששהו יומיים בבטן האונייה עלה על הסיפון לתימהונם של צוותי הספינות הסמוכות שלא האמינו למראה עינם. כמחווה של רצון טוב העניק מפקח המשטרה המקומי אישור כשירות לספינה לשאת 1000 נוסעים...

עם ערב יצאה הספינה את נמל לה-האבר בכיוון דרום.